30 January 2011

Tweet Tweet

i have no idea why i created the account. Anyway, i have a twitter account now. If you are my friend **is there any of my fried reading my blog? ;p**do follow me and i'll be following you back :)


28 January 2011

26 January 2011

Bulat yang comel

ni kucing saya. nama dia bulat. dia comel dan gemuk.


bulat nak lari. hihi









Kasut untuk Adam

kasut ni dah selamat da adam pakai.
tq bagi gmbr tu kak Jannah :)

comel kan adam ni..?




ni kasut sama stail. tempahan kak Marlina. thanks kak :)

size for 6-12month

ready for delivery


20 January 2011

crochet Baby set & topi bear+soldier style

ni tempahan ke2 dari kak Emy. thanks akak :)

topi bear. cute kan?




ni stail askar




color sebenar. yg lain tu color edited





cocoon for baby








packed before post

collage of them all :)


MENU DIET - JUS HALIA


menu ni umumya untuk meleperkan perut yang buncit. ehehe

bahan-bahannya ialah 3 inch halia, setengah cawan air, sebiji limau dan sesudu gula.
cara buat pun senang. blend halia dengan air. perah limau dan letak gula. kacau sampai gula larut. minum. amalkan paling kurang seminggu sekali. 

 menawan kan... hehe


sumber: Majalah Wanita

18 January 2011

MENU DIET

 resepi ini dapat dari rancangan masak-masak kendalian Chef Ismail yang tembam & cute. dia kata ni resepi orang Negeri Sembilan. sesuai sebagai hidangan tengahari - sebagai lauk atau dimakan begitu saja. resepi ringkas dan mudah ini khas untuk mereka yang sedang berusaha menurunkan berat badan. nak kurus, jom cuba!

bahan:
bawang merah
bawang putih
cili
garam
gula
santan
terung bakar

cara:
campur semua bahan KECUALI santan dan terung bakar, tumbuk sampai halus - macam tumbuk nak buat sambal belacan. akhir sekali, tuang santan dan masukkan terung bakar. gaul rata dan sedia untuk dihidang.

SELAMAT MENCUBA..!

Nasi Lemak

bahan;
1 pot beras
1 inch halia
bunga lawang
kayu manis 
1 sudu merjerin
1/2 sudu garam
sedikit gula
secubit serbuk perasa
1 helai daun pandan
santan - sebiji kelapa

cara;
1-basuh beras, masukkan dalam periuk.
2-masukkan halia, bunga lawang, kayu manis, garam, gula, serbuk perasa dan daun pandan.
3-masukkan santan separas sama macam nak masak nasi biasa.
4-biarkan beras terendam selama 15-20 minit.
5-didihkan periuk. bila separuh masak, kacau.
6-sedia untuk dihidang.

12 January 2011

Senyum itu sedekah

setiap manusia yang sempurna sifat mempunyai sekurang-kurangnya 360 sendi. sila baca di SINI, SINI, SINI dan SINI. kalau terlebih tu, istimewa la kan. kalau terkurang pun, istimewa. apapun, Allah menciptakan manusia makhluk paling sempurna. maknanya, semua kita adalah istimewa.

setiap hari, setiap sendi itu harus bersedekah sebagai tanda syukur pada yang Esa. bayangkan, kalau setiap sendi harus dibayar dengan kadar sewa sebanyak 10sen. maka sehari kita harus membelanjakan RM36 ringgit. tapi, Allah memberi sendi kita sebagai wadiah (pinjaman) dan ianya PERCUMA. jadi, kita harus selalu ingat dan bersyukur untuk itu.

cara yang paling mudah untuk bersedekah adalah lidah yang basah kerana berzikir menyebut nama Allah. hati akan tenang dan insyaAllah, DIA akan selalu melapangkan fikiran kita. selain itu, pada masa kita ditimpa kesusahan, Allah akan memberi jalan keluar dengan cara yang kita tak sangka. pada masa kita lapar, Allah akan memberi rezeki yang melimpah insyaAllah...

selain itu. SENYUM juga cara sedekah yang mudah. tanpa bayaran. cuma perlu keikhlasan.

jadi...SENYUMLAH...!

Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Verse


Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Chorus


Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa

Akhirnya sempurna tiga album pertama
 
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina

Oh Inca Medina orang secantik nama
 
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
 
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
 
Ulang Chorus


Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
 
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan

Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
 
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian

Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
 
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
 
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

source; KLIK